23 sty 2025
Tak jest obowiązek rejestracji w bazie BDO w przypadku sprzedaży na wynos w pudełkach kartonowych. Jeżeli w lokalu podajemy plastikowe kubeczki również.
Co trzeba zrobić
1 Najpierw opłata 200 zł za rejestracje w Urzędzie Marszałkowskim pobrane potwierdzenie będzie załącznikiem do elektronicznego wniosku.
2 Wymagany podpis kwalifikowany
3 Należy wypełnić część ogólną dane firmy itp.
4 Dział 2 tabela 8
Dział 6 tabela 4
5 NUMER BDO MUSI BYĆ UMIESZCZONY NA PARAGONIE LUB FAKTURZE
6 Obowiązkowo należy pobrać opłatę za opakowanie która powinna być widoczna na paragonie.
A opakowanie na pizzę tekturowe 25 gr = VAT
B kubek plastikowy 20 groszy = VAT
7 Należy prowadzić ewidencję opakowań /forma dowolna
8 Do 15 marca należy złożyć sprawozdanie do BDO za poprzedni rok
9 Do 15 marca należy wpłacić do urzędu marszałkowskiego pobrane wymagane opłaty /netto/
TEGO WSZYSTKIEGO NIE TRZEBA ROBIĆ JEŻELI NIE SPRZEDAJEMY NA WYNOS LUB NIE PODAJEMY NA NACZYNIACH JEDNORAZOWYCH.